JAMA má 1/2 roka.

17.03.2012 07:34

 

Polročnú existenciu remeselného pivovaru JAMA by som mohlo zhrnúť takto;
po vnuknutí myšlienky začať variť prešiel mesiac a prvé pivko bolo na svete. Začal som tradične svetlým ležiakom. Názov dostal Weissgruber, podľa nemeckého názvu Slovenského Grobu – Weissgrub. Grube okrem iného znamená jama. Ležiakov však máme v našich končinách neúrekom preto som sa rozhodol pristúpiť na menej „ošúchané“ pivné štýly a priniesť ľuďom niečo nové. Ďalšie várky sa niesli už v tomto duchu. Stout Wolf´s Eye sa neskôr premenoval na Masárov MLATEK, čoraz populárnejšia IPA dostala názov Splatter. Navaril som aj brusnicový špeciál Cran[be´- er]y, belgické strong ale Grand Cru a polročnicu uzavrel ďalší ovocný špeciál Kiwi me 5. Všetko varené na základe sladových výťažkov a mnohých iných surovín.
Toľko k pivám, ktoré sa stihli zúčastniť na dvoch domovaričských súťažiach. Cran[be´- er]y účinkovalo v Prahe na Prague International Homebrewing Award 2011 – 8.miesto v kategórii, na Bielej Vrane v Košiciach boli Grand Cru – 11 .miesto, Cran[be´- er]y -10. miesto a neuveriteľných úspech zaznamenal Splatter – 3. miesto. Latka je hodená vysoko, takže ideme do ďalšieho boja.
Nové varenia už budú priamo zo základných surovín a v nových priestoroch, ktoré verím prinesú výborné a chutné pivká.
Záverom musím dodať, že popri varení som spoznal časť slovenskej domovaričskej komunity a jediné čo môžem povedať, resp. musím povedať, sú to úžasní priatelia, ochotní akokoľvek a kedykoľvek pomôcť .. skutočne.
 
Ďakujem všetkým, ktorí pomohli aj tým čo chceli, len ešte nestihli :-)
 
Martin